:: Ahlan Ya Ramadhan

 
Bulan ramadhan tiba lagi. Alhamdulilah aku masih dipanjangkan usia lagi untuk menikmati rahmat Allah ketika mana beberapa saudara mara dan teman teman ku yang terlebih dahulu telah panggil menghadap ilahi.

Hati terasa girang sangat. Entah kenapa ramadhan kali ini terasa seronok sangat. Mungkin kerana pada tahun ini, ramadhan dapat disambut di kampung. Yeah!!...seronoknya dapat bersahur dan berbuka di kampung. Paling seronok dapat menikmati masakan mak. Di KL walau sesedap mana pun masakan, namun tiada yang dapat menandingi masakan mak.

Nabilah pun sudah mula untuk berpuasa. Walaupun separuh hari tetapi percubaan itu sudah cukup baik. Tergelak aku bila mendengar kata nabilah;

" Acik, nabilah nak puasa tau tapi tengah hari buka pastu tutup balik...boleh kan acik?"

Aku tersenyum mendengar kata-katanya. Teringat zaman puasa kanak-kanak dahulu, dugaan berpuasa memang berat. Adakala terminum lah juga hehehe terutama masa mandi. 


Tok wa

Dalam kegembiraan menyambut bulan puasa ini, aku disentap dengan berita pemergiaan tok wa. Sebelum bulan puasa, dia sememangnya sudah uzur. Mungkin sudah takdir, dia akan pergi pada bulan ramadhan ini. Al fatihah.

Selamat Menyambut bulan ramadhan

0 comments:

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes