:: Penerbangan Pertama

Dalam Flight ke labuan

Berat hati nak terbang ke labuan hari ini. Entahlah tak tahu kenapa. Hati masih dipaut oleh kenangan bersama orang shah alam.

Aku bergerak ke KLIA kira-kira jam 3 petang. Sebelum itu, aku ke pejabat dahulu untuk mengambil beberapa peralatan projek untuk dibawa bersama. Joe sudah berkali-kali menelefon aku. Dia risau takut terlepas penerbangan. Kami menaiki teksi ke KLIA. Kebetulan pemandunya orang senegeri dengan  aku, orang kuala. Dia tanpa segan rancak berbicara.

"saya orang kuala kangsar" ujarnya memulakan bicara.

Perjalanan hampir sejam ke KLIA. Setibanya di sana, ketua Kumpulan, Abg Azman dan kojek telah sedia menanti. Kelibat rizal masih belum kelihatan. Mungkin trennya lambat bertolak.

setelah 15 minit berlalu, rizal tiba. " Maaf, tren boleh lambat bertolak lak" ujar rizal, ahli kumpulan paling muda dari segi umur namun ilmu ...tinggi dari aku..dh setahun kerja la katakan.

Aku berlepas dari KLIA kira-kira jam 615 petang. Hati seronok sangat almaklum dah lama tak naik kapal terbang. Rasa gembira aku bercampur sayu meninggalkan semenanjung terutamanya orang shah alam tu. Apa agaknya dia tengah buat sekarang ye?

Di dalam kapal terbang, kami disajikan nasi beriani oleh pramugari cantik menawan..pergh. Sedap sesuailah dengan harga tiket penerbangan ni...hehehe. Bagi mengisi masa terluang didalam penerbangan, aku dan rizal mengambil kesempatan untuk menulis poskad. Saja suka-suka. Aku menulis satu untuk mak dan abah di kampung. Satu lagi untuk si dia. Saja sekadar berkongsi seronok.

Perjalanan 2 jam setengah tidak terasa cuma ketika kapal terbang hendak turun, rasa bingit ditelinga, aduh memang menyakitkan..!!.

Beta Apartments Service Hotel

kami tiba di labuan kira-kira jam 10 malam. Kami di sambut oleh salah seorang staf PERNEC yang kebetulan bertugas di labuan bagi projek Mircowave Celcom. Lantas kami terus mendaftar ke hotel.  Kami sepakat memilih Beta Apartments. Lebih selesa sesuai dengan harganya.

Aduh letihnya. Esok akan bermula episod pertama perjuangan aku dalam Malaysian Domestic Submarine Cable System Project. Ya Allah , permudahkanlah...

Unknown said...

dah ada kat labuan boleh ler beli mutiara kat sana buat bisnes sikit2kat sini.

Blog yang menarik (Nazri n Aisyah).Kami merupakan ex- staff ITNM.Layarilah blog kami http://shanazboutique.blogspot.com