:: Air Papan

Pantai Air Papan

Selepas berserapan pagi di hotel, aku, rizal, joyayama dan kamal bergerak ke arah utara mersing. Kami berlepas dengan MPV kami yang sungguh perkasa itu. hehehe...perkasalah sangat.

Destinasi pertama kami ialah Pantai Air Papan yang terletak kira-kira 11 km ke utara Mersing atau 20 minit jarak perjalanan. Bagi yang suka bercandar di tepi pantai , inilah pantai yang sesuai. Chalet pun banyak di sini. Setelah bersuka ria mengambil beberapa keping gambar, kami bertolak ke air terjun yang terletak tidak jauh dari pantai air papan.

Air terjun Air Papan

Air terjun yang comel. Teringat lak suasana kampung. HUhuhu...dah lama tak balik. Air jernihnya bangat cuma taklah besar berbanding air terjun tempat lain yang pernah aku pergi. Joyayama teruja bila melihat pohon durian. Keterujaaan makin menyerlah pabila rizal menjumpai durian yang kecil yang gugur di sekitar pohon itu. Aku melihat dengan senyuman. Memang Joayayama gembira sangat...al maklum, di Jepun tarak ini pohon maa....nak pulak...dia ni suka makan durian. Bertambahlah lagi kegirangannya.

Joyayama San dengan duriannya

Selepas itu, kami ke Tg Resang. Ketibaan kami disambut oleh 2 pasangan yang sedang berbulan madu agaknya. Selepas 5 minit ketibaan kami, mereka terus cabut!. Mungkin kedatangan kami mengugat ketenangan dan kemesraan mereka hahahaa....

Pantai Tg Resang

Kami kemudian ke Pantai Pasir Lanun...bukan pasir berdengung ye. Pantai ini menjadi pusat kepada para peminat pancing untuk memacing di kelong dan pulau. Ada pakej istimewa untuk mereka. Nak tahu? datangla sendiri hehehe.

Angin bertiup kencang sewaktu kami berada di atas jeti. Sepoi-sepoi bahasa. Erm....nyamannya. Rasa nak tidur sebentar. Namun kami perlu peluang kerana perlu berada di stesyen pada jam 2 petang. Sebelum pulang kami perkena ABC dulu.

Malam

Selepas pulang dari kerja, aku dan rizal perkena mee bandung di tepi pantai mersing. Air agak surut hampir satu kilometer jauhnya. Pantai mersing agak lantai jadi ada kanak-kanak bermain-main disitu.

Selepas maghrib, kami pergi ke Karnival Mersing yang sedang berlangsung dari 23 hb april sehingga 3 Mei. Sempat pusing-pusing kedai-kedai yang ada. Malam ini ada persembahan Kumpulan Kristal. Aku sekadar menemani rizal dan kamal. Jam 11.30 malam kami pulang ke hotel.