:: Menjadi Komando

Tidur aku terganngu. Semua akibat tido awal...tak solat isyak. Jadi terpaksa bangkit solat sekitar jam 4 pagi. Lepas solat, jam menunjukkan 512 pagi, aduh mengantuk lagi. Terlelap.

Terjaga 628 pagi. Solat subuh.

berserapan di hotel agak lewat. hari ini sekadar standby sahaja. Selepas sarapan, aku, rizal dan Joeyama ke stesyen.

100 pm : aku, rizal dan kamal bersolat di masjid Kem Iskandar.

tiba-tiba rasa aura menjadi pahlwan menusuk dalam jiwa aku. Aku dikelilingi oleh ramai tentera dari Gerup Gerak Khas atau ringkasnya komando. hmmm....terasa ingin saya balik kl untuk mendaftar memasuki pasukan tentera simpanan. Banyak kebaikan jd tentera ni terutamanya dari segi peningkatan diri. Donald Trump pun penah masuk tentera dan dia sendiri mengakui dengan displin dan kepimpinan yang didapati dari tentera , dia menjadi kaya.

Jika aku menjadi menteri pertahanan, aku rasa ingin aku wajibkan semua orang mengikuti latihan ketenteraan. Ini sebab aku percaya latihan ketenteraan mampu membina diri seseorang cuma kaedah latihan perlu diolah semula. Sebagai contoh, lelaki dan wanita perlu diasingkan dalam latihan tersebut. Syariat perlu dijaga beb. Penekanan perlu diutamakan dalam aspek kerohanian. Ingin benar aku melihat seseorang mempunyai kehebatan seperti seorang askar namun dari segi agama, hebat juga hebat. Baru mantop orang malaysia beb!.

selepas solat, pergi makan di simpang depan kem sri mersing. Hari ni cumanya ada kaitan tentera eh.hehhehe...

Puas makan tetapi tak makan pun. Diaorang kata aku nak diet tetapi sebenarnya memang aku tak lapar. Sahaja nak ambil sunnah nabi, makan ketika lapar, berhenti sebelum kenyang. Tiba-tiba lak nak ikut sunnah nabi...time lain tak ikut.hmmmm....hipokrit ke aku?

Kami pulang ke hotel jam 6 petang sambil makan snek di dalam MPV hebat kami yang perkasa. Dulu joyayama kata aku suka makan tetapi hari ni dia pun layan makan..snek gak hahahaa.

Selamat menyambut ulang tahun kelahiran buat azira. Teruskan berjuang!

0 comments:

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes