:: Hidup ibarat aiskrim


Rasa geram masih membaluti diriku. Geram dengan kekalahan Malaysia kepada China tanpa menang satu pun set dalam kejohanan Piala Thomos lewat sabtu lalu. Daku sudah menjangkakan kekalahan ini dari awal ketika melihat kelonggaran prestasi Malaysia menentang Jepun. Jepun bukanlah kuasa badminton dunia namun tiada siapa yang boleh menjangka mereka boleh menang. Namun itulah hidup. Tiada apa yang boleh kita jangkakan.

Bagiku, kekalahan itu bukan sesuatu yang buruk. Apa jua kesalahan atau kesilapan tidak dijadikan hanya untuk menjadi perkara negatif. Kadang-kadang dengan kecundangnya kita , boleh dapat merasai kemenangan yang sebenar.

Umar bukanlah orang baik dari mula. Semua dosa dan kesilapan pernah dilakukannya. Namun, dengan kesilapan atau dosa itu, dia menemui Islam dan dapat menghargai islam dengan lebih yakin dan menjadi hebat kerna Islam.

Ya...siapa yang sempurna dalam kehidupan ini?.

Katakan padaku wahai sahabat?

katakan siapa!

aku, kamu atau mereka ?

pastinya semua tidak sempurna.

Namun, kerna ketidaksempuraan itulah yang membuat hidup kita lebih berwarna-warni dan lebih bermakna. Ibarat aiskrim, jika hanya dengan satu perasa, mungkin sedap tetapi jika aiskrim itu ditambah dengan perasa lain, maka pastinya rasanya akan menjadi lebih baik atau kurang, terpulang kepada citarasa masing-masing. Namun, kita harus nikmatinya sebaiknya sebelum aiskrim itu cair.

"Hidup Ibarat aiskrim, Nikmatinya sebelum cair"

1 comments:

muhammad said...

bila nk mkn ais krim goreng ha?

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes