::Selamat Pengantin Baru

Arifnoor Isro dan Liza

Pagi yang indah. Namun sayangnya aku terlewat bangun...letih balik mersing dan merayap 2-3 hari lepas tak habis lagi kot.

Selepas bersiram, aku menjamu selera dengan roti telur sambil disulam dengan air teh o panas. Sarapan pagi ini ditaja oleh adikku heheheehe....

Riduan menelefon aku kira-kira jam 11.30 pagi untuk memberitahu tempat berkumpul rombogan geng submarine pernec ke kenduri arifnoor di Dewan MPS taman sri gombak. 

" Kita semua berkumpul di Masjid biru tepi duke tu ya..." kata riduan penuh semangat.

Setelah semua berkumpul, kami terus ke Dewan MPS Taman Sri Gombak. Kami menjamu selera dahulu sambil menanti kehadiran pengantin. Dj yang bertugas memaklumkan bahawa pengantin akan tiba pada jam 2 petang. Waduh...lamanya nak tunggu ni.

Setelah hampir 2 jam menanti, Pasangan pengantin pun tiba dengan warna biru sebagai warna rasmi. Memang sepadan dan secocok bangat si....hehehe tahniah arif!!

Aku kemudiannya ke Giant bersama adik untuk membeli barang keperluan. habis tawaf giant batu caves, kami pulang. Rasa mengantuk pun ada. 

Fahmi call" Insya Allah, aku akan datang sat lagi....aku dah kat LDP dah ni...".

Fahmi tiba ke rumah dengan membawa senyuman manisnya. Aku menjamunya dengan sup cendawan bersama teh o panas. Sekali lagi makanan di masak oleh Adikku. Ish....rugila sapa tolak adikku ni. Kesian...kalau tidak udah kawin dah dia....tak la tensen sangat aku ni.hehehe....

Selepas soalt asar, kami ke kedai seng heng untuk buat survey laptop fahmi. Abg Ali call memaklumkan dia sudah sampai di Courts, Setapak. Kami terus ke sana sambil sempat sesat di lebuh raya DUKE. Hehehhe.....

Selepas solat maghrib, aku, adik dan fahmi bertemu abg ali di courts. Sekali lagi buat survery laptop mereka buat. Setelah diperiksa, hanya abg ali sahaja yang layak. Aku cadangkan kepada fahmi agar beli sahaja di Seng Heng yang harganya jauh lebih murah.

Destinasi seterusnya ialah malinja, tempat nasi lemak yang sedap bangat di taman melati tetapi tutup pula. Kami pergi ke gerai nasi ayam dara...namun tutup juga. Akhirnya kami terus ke Satay samuri yang terletak tidak jauh dari taman melati. Kami melahap hampir 45 batang satay...hehehhe...ish kenapala...tak tambah 5 jadi 50 sahaja....huhuhu....

Kami tak banyak sembang kerana masing-masing khusyuk makan satay. hehehe....
setelah makan, aku, adik dan fahmi berpisah dengan abg ali yang hendak pulang ke Kg Baru. Kami pula meneruskan perjalanan ke greenwood sebelum fahmi pula meneruskan perjalananan ke Shah Alam.

Baru sahaja nk masuk rumah, seorang sahabat call. Dia minta nasihat mintak pandangan berhubung dilema cinta 3 seginya. Kesian dia....dia tidak diterima oleh mak mertua hanya kerna dia bukan orang terengganu. hmmmm....aku pun tak la hebat sangat...kalau hebat dah kawin 4. hahaha......dengan pengalaman yang ada, aku bantu sedikit demi sedikit. Sekurang-kurangnya dapat bantu menenangkan dia. 

0 comments:

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes