:: Rest Day?

Aku fikirkan hari ini boleh saja aku melepak berehat di rumah namun selepas jumaat aku perlu ke rumah pak teh di rawang untuk menghadiri kenduri doa selamat sempena pemergian kami ke Tanah suci. Erm..sekali lagi...kami pergi?. Hehehe ya kami tu termasuk aku. Insya Allah, aku bersama mak, abah dan adikku akan menunaikan umrah. Insya Allah Khamis depan, kami akan bertolak.

Selepas solat di Masjid zakaria, gombak, Aku dan adik terus ke rawang. Setibanya kami disana, orang ramai sudah mulai makan. Waduh..kami terlambat 34567 saat sahaja. So, apa lagi makan ja la.hehehhe...

Kami berada di rumah pak teh sehingga maghrib. Seronok juga bila dapat berjumpa sanak saudara di sini.  Pak su dari JB pun turun ke sini juga. Kami sampai di rumah kira-kira jam 930 malam.

Fahmi menelefon kepada ku dengan mengatakan bahawa tiket wayang Queen of langkasuka sudah habis. Lantas, terus aku mencadangkan supaya datang sahaja ke rumahku dan lepak di Sabaking berdekatan MRR2. Kira-kira setengah jam kemudian, fahmi tiba bersama abg ali. Kalau diikutkan hati, malas benar aku mahu keluar namun demi sahabat, aku ketepikan perasaan itu. Yela..selalu asyik oustation sahaja, masa dengan sahabat pun tiada. Aku fikir inilah masanya. Pekerjaanku sekarang menuntut aku untuk tidak berlengah dan menguruskan masa dengan baik.

Kami berada di sabaking sehingga jam 2 pagi. Seronok bersembang sambil bermesyuarat mengenai projek Ekonomi masa depan kami. Projek ape?biasalah rahsia hehehe....nanti kalian pasti tahu juga. Bertemu dengan fahmi dan abg ali memang seronok. Kepala sama-sama gila dengan aku.hehehe...dan merekalah juga yang datang menemani aku ketika aku ditimpa kesusahan dahulu. Aku tak kan lupa jasa mereka. Bersama dengan mereka, buat aku ingat tuhan. Itu yang paling seronok ditambah perangai dan fikiran yang kepala yang gile!. hahahha....

Lewat jam 330 pagi, kami tiba di rumah aku. Sambil baring, kami bersembang sehinggalah aku terlelap.

*Aku inigin mengucapkan ucapan tahniah kepada adik sepupu aku , Muhammad Amin Bin Yahya kerana selamat menjalani akad nikahnya pagi tadi. Maaf tak dapat hadir kerna penat masih terasa apatah lagi minggu depan pun aku perlu pulang ke kampung juga. Amin dinikahkan oleh Ayahnya sendiri iaitu Haji Yahya. hehehe....jgn garu kepala ya....hal ini kerana Hj yahya yang juga bapa saudaraku ini merupakan naib tok kadi daerah. Oleh kerana bapa pengantin perempuan mewakilkan wali kepada naib tok kadi, jadi pak saudara aku terpaksalah menikahkan anak sendiri hehehe....lucu tetapi benar!:P

*selamat menyambut hari pekerja untuk mereka yang bekerja!

0 comments:

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes