:: Jumaat yang mendebarkan

Aku sendiri tak pasti wajarkah aku pergi?. Persoalan yang bermain-main di fikiran.
Hatiku masih ragu namun kaki dan tanganku terus bergerak.

"fahmi, aku takutlah nak masuk...takut disakiti lagi." ujar aku kepada sahabat setiaku, fahmi.

"Insya Allah, doalah pada Allah insya Allah mudahkan". kata dia dengan suara penuh ketengangan dari corong telefon bimbitku.

Aku gagahi melangkah ke Kilang N## F### Fabricator. Sebuah Kilang besi.


hatiku terus bergetar. Langkah demi langkah seakan berat. Aku teruskan jua. Aku buka pintu pejabat dan terus dapat si dia di hadapan aku. Berbaju merah. Warna kengemarannya.

Aku kelu. Aku cuba ukirkan senyuman di wajahku.

"kenapa datang" ujar dia.

"saja nak datang hehehe...tak leh ke" kataku untuk memecahlan kedinginan petang yang suram.

Aku memadang dia. Dia memandang aku.

"Sebenarnya datang just nak bagi hadiah ni je" kata ku berterus terang. Dia sekadar membisu memandangku.

"ok,la..be balik dulu ye. Assalamualaikum".

Aku terus melangkah keluar. Aku harap dia membaca surat yang aku tulis untuk dia. Penat jari ini menulis meluahkan segala-galanya.

BERTemu Sri Diah



Selepas itu, aku terus ke kompleks karangkraf yang terletak tidak jauh dari kilang si dia. Ketibaan aku disambut penuh mesra oleh Kak sri. Colotehnya sedikit sebanyak mengurangkan luka aku sebentar tadi. Kami berbual seperti sudah kenal lama. Pelbagai topik keluar termasuk cerita Altantuya dan cerita sebenar Era-yusri. Dalam seronok bersembang, S-em-s si dia memasuki kotak S-em-s aku. Respon yang mendukacitakan dari si dia. Entah apalah ayang mengubah hatinya kepada orang lain..huhu.

Aku juga berkesempatan melihat sendiri pejabat operasi karangkaraf dari Sinar Harian sehingga ke bahagian majalah. Selepas solat mahgrib, aku membawa diri yang luka ini ke seksyen 6 untuk bertemu fahmi. Aku ingin menangis tetapi aku tahani jua. Kami makan burger yang paling besar di Burger King dekat dengan stadium shah alam. Kami makan dengan penuh emosi. kasihan aku.:-<.

0 comments:

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes