:: Kembar Sri Mersing


" Saiful...petang ni pergi mersing ya?, Ambil wavelength meter dari orang Telekom Malaysia eh" .Kata En Kamarul kepada aku.

Aku sekadar mengganguk kepala setuju. Nampaknya Labuan bukanlah destinasi pertama aku ke site sebaliknya Mersing. Aku ditugaskan untuk pergi bersama Senpai aku, Azman. Sudah hampir 25 tahun berkerja di sini. 

Kami memulakan perjalanan kira-kira jam 4 petang gara-gara sessi on the spot oleh amir, engineer dari bahagian NMS (network management system). Semuanya berkenaan dengan projek Installation di Labuan nanti.

Sepanjang perjalanan memang tak bosan. Alhamdulilah tak susah aku nk bergaul dengan Abg Azman. Dia pun jiwa muda seperti aku juga erm agak jiwang romantik seperti aku. hehehe...

Kami melalui lebuhraya PLUS dan keluar mengikut tol Batu Pahat. Kemudian melalui bandar Kluang, Kahang, Jamalung, Felda Nitar dan akhir sekali Mersing. Kira-kira jam 9 malam kami tiba di pekan yang sangat hampir dengan laut dan menjadi pintu masuk kepada Pulau Tioman. Bagi Aku mersing sebesar Pekan bagan serai di perak.

Ibrahim telah berada di sana hampir 2 minggu. Kami mengajaknya makan bersama sebelum menumpang menginap di bilik hotelnya. Ibrahim berada disini untuk projek American-Asia Gateway. Dia kena bermukim di mersing sehingga bulan 3 nanti. Sian dia tetapi balik KL nanti masyuk la...Elaun berbukit. hehehe...

Ini merupakan kali pertama aku ke mersing. Nama-nama tempat seperti felda nitar, jamalung tidak pernah aku bayang untuk tiba ke destinasi sebegini. Mungkin rezeki aku. Terima kasih Allah. Wah!!! Seronoknya.....cuti sambil bekerja. Next destination? Labuan...sapa nak ikut?:)

Ya Allah aku hamba MU yang hina, ampunnilah dosa ku dan berikan aku kekuatan untuk menjadi hamba mu yang soleh.amin

*Senpai= bermaksud Senior atau orang lama yang lebih berpengalaman dalam bahasa Jepun.


0 comments:

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes