:: Percutian orang bujang Greenwood: Hari Pertama

SSemalam, aku habis masa bersama abg ali dan fahmi di sabaking. Agak lewat pertemuan kami. Rancak bersembang sehingga tak sedar jam sudah menjengah ke pukul 2 pagi. Kami sepakat untuk tidur di rumah Don fahmi.

Pagi

Kak da call. Entah kenapa dia call. aku selepas subuh sambung tidur kembali. Rasa mengantuk menguasai segenap tubuh aku sehingga aku mamai mengabaikan panggilan kak da.

Petang

Selepas tiba ke gombak,aku bersiap-siap untuk ke melaka. Aku fikirkan aku tak dijemput untuk menyertai rombongan cik kiah ke melaka ini, yela...dalam rumah sewa ni hanya aku seorang budak USM, yang lain semua UIAM dan hampir kesemua budak LAW kecuali royed budak sains math kot tp grad UIAM gak.

Kami bertolak selepas zohor. Aku, adik aku, kaie dan royed satu kereta. Manakala softwan, miraz dan nusi satu kereta. Percutian ini sekadar meraikan waktu singgang kami sempena hari wilayah yang jatuh esok.

Aku paksa hati hati untuk bergembira. Entahla aku masih teringatkan si dia. Sepanjang perjalanan aku tidur sahaja. Biarlah berdengkur asalkan aku dapat merasakan keindahan mimpi indah tidurku.

Kami sampai di melaka hampir senja. Aku menjadi penunjuk arah kepada rombangan dari taman berlian ni. Almaklum, aku pernah hampir setahun tinggal di melaka sewaktu bertugas di Sekolah Henry Gurney, Telok Mas. Kami menginap di sebuah apartment yang agak luas tetapi kalau dah 7 orang datang sekali, terasa kecik lak.

Malam

Medan ikan bakar, Umbai, Melaka

Perut terasa lapar bangat. Itulah padah tak makan tengah hari tadi. Kami sepakat makan ikan bakar di Umbai. Aku dah banyak kali "mentadarah" kat umbai ni. Yela jaraknya hanya 5 minit dari tempat kerja lama aku di Sekolah Henry Gurney.

Oleh kerana lapar, macam-macam dimintaknya. Otak-otak sebagai mukhadimah tu terpaksa dipesan lagi kerana lapar. hehehe.....

Sebahagian dari hidangan tengah hari campur makan malam :P

Selepas makan, kami ronda-ronda pusing Banda Hilir. Sempat pusing Jonker Walk. rupanya banyak benda kat sini lagi best dari Downtown ke uptown ( Aku baru tau ).