:: Pembelaan Palestine


Rajah peta menunjukkan kawasan yang dimiliki oleh palestin dari dahulu sehingga kini ( warna hijau)

Aku balik kampung sambil menyambut tahun baru cina. Hmmm...dh tiga kali sambut tahun baru dalam masa sebulan seminggu. Unik tu. Ingat nak tenangkan fikiran tetapi kena demam selsema pula, mujur tak teruk cuma sakit ni memberi kesan kepada telinga di sebelah kanan aku. Rasa mcm bionic man lak....hmmm berdesing bunyinya. entahla..jika tak ok, esok kena melawat En doktor lagi lah...ish macam berjanji lak.

Palestine, bila lagi?

Jika tempat lain kena serang atau ada konflik cepat je amerika selesaiakan terutama iraq dan afganistan. Katakan ingin membela hak demokrasi terpimpin konon. Entahlah, mampukah Obama menyesesaikannya??.

Hati aku terasa sayu bila melihat berita malam kelmarin. Aku kagum dengan kata-kata seorang kanak-kanak dalam satu temuramah oleh wartawan tv3,

"cukuplah Allah sebagai pelindung kami"

Demikianlah kata seorang kanak-kanak yang aku lupa namanya. Kata-katanya jelas membuktikan semangat dan kuatnya tawakalnya kepada Allah. Mungkin juag sebab dia sudah bosan menanti pertolongan dari kaum sebangsanya yang lebih seronok berkira dan bergaduh sesama sendiri.

Ya Allah selamatkanlah umatmu di palestin, lindungilah mereka, aku mohon pada Mu ya Allah bantulah, bantulah mereka ya Allah..kasihanilah mereka ya Allah

p/s: Tajuk artikel saya di majalah milenia muslim telah di sunting menjadi : industri buku taiwan menjana 3.8 bilion setahun di muka surat 81 dalam edisi februari. Dapatkan di kedai buku berhampiran.

1 comments:

cahaya said...

The below article, by Judith Stone, was sent to Debbie Ducro, a Jewish editor at The Kansas City Jewish Chronicle. She published it and was fired the next day:



Quest for Justice by Judith Stone

"I am a Jew. I was a participant in the Rally for the Right of Return
to Palestine. It was the right thing to do. I've heard about the European holocaust against the Jews since I was a small child. I've visited the memorials in Washington, DC and Jerusalem dedicated to Jewish lives lost and I've cried at the recognition to what level of atrocity mankind is capable of sinking..." (To read more, plzz click here)

~ think:
*so, what is the different between zionism n judaism??

*is it true that ZIONISM IS NOT JUDAISM??

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes