:: Obama ; Yes We Can


Washington DC, USA

semalam merupakan hari bersejarah bagi USA kerana buat pertama kalinya mendapat presiden bukan dari kulit putih. rasanya anda pun sudah sedia maklum mengenai Barrack Hussien Obama.

Apa yang menjadi kekaguman aku ialah pidatonya yang begitu memukau. Aku yakin dan percaya ia lahir dari kejujuran dari dalam hati. Kalau kita jujur, hasilnya pasti luar biasa. 

Yes, we can!! Apa yang penting dari kita perlu berani bermimpi meskipun kita tidak ada apa-apa. Biar orang tidak percaya pada kita, biar orang tak suka pada kita, biar orang tak terima kita yang penting Allah ada dan kita berusaha yang terbaik!. Wah...ada bakat ni jadi next Obama. hehehe....YA, Kita Boleh!

KL, Malaysia

Hari ini, Aku tiba di KL dari mersing kira-kira jam 7.30 malam. Tak letih cuma rasa lapar. hmmm...nk makan ape ya? speggeti? masihkah aku ada peluang untuk menikmatinya seperti dahulu...

2 comments:

cahaya said...

aku tak peduli apa aqidah obama. aku tak kisah apa bangsa obama. aku tak nak tahu apa dosa obama yg tersembunyi. harapan aku cuma: beliau berlaku adil kepada semua manusia. beliau tahu lunas2 kemanusiaan dan mengamalkannya. dan akhir sekali, semoga beliau berbuat baik kepada semua manusia. -katakan sorg penganut budha berjiran dgn aku. saat tahun baru cina, dia menghadiahkn aku sekotak limau. (tak sepatutnya timbul di benak hati kecilku: "dia letak racun ke dlm limau ni?", "dia ni ada niat buruk ke terhadap aku?" "dia ni ada udang di sebalik batu ke?" n tanggapan2 lain)

Aku Azman said...

erm cantik komen hang ni, menusuk ke kalbu....cuma satu soalan untuk hang? bila hang nak belanja buah limau yang hang dapat free tu?. Berkongsi membawa berkat :P hahaha

Copyright © Aku Azman - Blogger Theme by BloggerThemes